FACTOR BIKES

FACTOR BIKES

#FACTORBIKES

Bike Center Uden



OVER FACTOR


Factor Bikes is bedacht vanuit een toewijding aan innovatie, snelheid en prestaties door middel van geavanceerde engineering. We weigeren op elk moment een compromis te sluiten in ons streven naar aerodynamische en esthetische perfectie en ongeëvenaarde, innovatieve prestaties.

Wij zijn fietsers. Elke dag komen we geïnspireerd aan het werk om de beste fietsen ter wereld te maken en te bouwen. We streven naar uitmuntendheid, simpelweg omdat we op een uitstekende fiets willen rijden. Wij aanvaarden geen compromissen.

In 2007 werd Factor Bikes geboren in een industriële eenheid in Norfolk, Engeland. Oorspronkelijk een uitloper van bf1systems, begon Factor als een toonaangevend ingenieursbureau dat zich toelegt op het werken op het hoogste niveau van design met enkele van de snelste, meest prestigieuze merken ter wereld, waaronder Ferrari, Aston Martin, Lamborghini, Maserati en vele F1, Moto GP, en WRC-teams.

We betraden voor het eerst de fietswereld in 2009 met de revolutionaire FACTOR001: zijn unieke kijk op de racefiets was zowel een wonder vanwege zijn schoonheid als zijn unieke verfijning. Het was zijn tijd jaren vooruit. Terwijl we zijn blijven groeien en evolueren, is onze kerntaak niet afgeweken: ons technische team zoekt voortdurend de grenzen op van wat mogelijk is.

Begin het jaar 2014 begon ons technische team met de ontwikkeling van onze volgende generatie frames: de ONE, ONE-S en de O2. Hoewel we in het verleden nauw samenwerkten met profrenners, voelden we dat de veranderingen die we voor ogen hadden een kritischer, race-bewezen oog vereisten. Voer Baden Cooke in. Baden was 14 jaar lang een topprofessional, een Olympiër en won meer dan 50 races. In 2003 sprintte Baden zich een weg naar een etappeoverwinning en de algemene groene trui in de Tour de France door zowel Robbie McEwen als Erik Zabel te verslaan. Baden reed voor krachtpatsers zoals Orica GreenEDGE en Saxo Bank.

Israel Start up nation

Factor Bikes is de trotse technische partner van het WorldTour-team, Israel Start-Up Nation. Door deze samenwerking kan de ingenieur van Factor nauw met het team samenwerken om nieuwe productontwikkelingen en ontwerpen te stimuleren. De uitgebreide ervaring van Factor op het gebied van engineering, aerodynamica en composieten zal het team de tools geven voor succes in het profpeloton. De renners racen op de O2 VAM, ONE en SLiCK.



Parkhotel Valkenburg Cycling Team is een professioneel UCI Women’s Cycling Team gevestigd in Nederland. Met racers als Nederlands Nationaal Kampioen Lorena Weibes en Wereldbekerkampioen Cyclocross Sophie de Boer heeft dit team een ​​lange lijst met overwinningen en is klaar om naar meer overwinningen te rijden.

We zijn er trots op de technische partner van het team te zijn en we werken nauw met hen samen voor productontwikkeling gericht op wielrennen voor vrouwen op het hoogste niveau.




FACTOR OSTRO VAM



Overzicht

De OSTRO is een ‘alles’ fiets, een meester in alle vlakken. Ongelooflijk snel, ongelooflijk licht en uiterst comfortabel, klaar om sprints, bergetappes en kasseienklassiekers te winnen. Het is de ultieme alleskunner omdat hij weigert compromissen te sluiten. Als je het soort rijder bent dat racet met ‘het mes tussen je tanden’, ongeacht het parcours, dan is dit de fiets waarop je hebt gewacht. Als we zeggen dat je alles mag hebben, dan menen we het.

Super lichtgewicht
De OSTRO is een aerodynamisch schijfremframe dat slechts 780 g weegt (geverfd, maat 54, Flicker-ontwerp). Voor het gebruik van de allerbeste materialen en het bereiken van zo’n laag gewicht voor zijn klasse, draagt ​​de OSTRO de VAM-aanduiding van Factor. Hij bouwt gemakkelijk op tot de UCI-limiet van 6,8 kg, uitgerust met een vermogensmeter en middelhoge aero Black Inc FORTY FIVE wielen.

Comfort

De OSTRO is een aero-racefiets die klaar is voor Parijs-Roubaix. Het is een grondbreker op de kasseien, terwijl het meestal de kasseien zijn die rijders breken. Waarom aero zijn voor Roubaix? Gemakkelijk. Het is een race van 260 km met een gemiddelde snelheid van ongeveer 45 km / u en eindigt met een sprint op een wielerbaan. Elke bespaarde energie kan het verschil maken voor de overwinning, en over die afstand met die snelheid kun je veel energie besparen. Bovendien geldt hetzelfde voor elke rit die u maakt.

De OSTRO bereikt zijn opmerkelijk soepele rit op drie belangrijke manieren: bandenvrijheid, ultradunne staande achtervorken en koolstofvezelopstelling.

Eindelijk is hier een aerodynamische racefiets zonder gewichtsverlies. Er zijn maar weinig ritten of race-routes die uitsluitend bergachtige of vlakke wegen zijn, dus u wilt het natuurlijk allemaal: snelheid en lichtheid. De OSTRO is de ‘alles’ fiets, waardoor je snel bent, ongeacht het terrein.



Kenmerken:

  • Aero profiel buisvormen in het midden van het akkoord
  • Brede vork met ons baanbrekende Reversing Flow Energizing Channel
  • Aero cockpit met volledig geïntegreerde bekabeling
  • Bandenspeling van 32 mm
  • Middelhoog profiel, lichtgewicht zadelpen
  • T47 trapas met schroefdraad
  • Alleen schijf / alleen elektronisch schakelen



Lees hier het blog artikel van de FACTOR Ostro VAM op Racefietsblog



FACTOR ONE


VOORBIJ AERODYNAMICA

Factor’s ONE gaat verder dan aerodynamica en verlegt grenzen als de snelste aerodynamische racefiets ooit. Bewezen op papier en in de windtunnel, maar vooral op de weg. Met een onconventionele benadering van aerodynamica, heeft de ONE de Twin Vane EVO-onderbuis als kern, ontworpen voor aerodynamische efficiëntie en maximale framestijfheid. Door het peloton aan te vallen tegen de tegenwind in, voorop te rijden met een all-out criterium of een snelle gang van zaken door het glooiende landschap te leiden, levert de ONE een opwindende, snelle en buitengewoon krachtige rit.

One Total Integration System

Staat voor ONE Total Integration System, de OTIS geeft vorm aan de voorkant van de ONE. Het hebben van een volledig geïntegreerd systeem zorgt voor meer stijfheid tijdens het sprinten en verbeterde precisie tijdens het nemen van bochten en afdalingen. De interne kabelgeleiding zorgt voor een strakke esthetiek en verbetert tegelijkertijd de aerodynamica.

Twin Vane EVO onderbuis

De geoptimaliseerde Twin Vane Evo-onderbuis laat de lucht door en verhoogt de stijfheid van de fiets bij het BB en het balhoofd. In combinatie met onze Black Inc Fifty-wielen werken de twee samen om de wind in een soepele stroom door de onderbuis te kanaliseren voordat de zitbuis de stroom splitst en langs het achterwiel stuurt.

Kenmerken

  • Bijna onzichtbaar voor de wind, dankzij het beproefde Kamm-Tail aerodynamische ontwerp, bestand tegen zelfs het sterkste door de sprint geïnduceerde koppel
  • Slim OTIS-montagesysteem maakt aanpassing van de stapel van 35 mm mogelijk door meegeleverde spacers toe te voegen of te verwijderen, en dit alles met behoud van een strak uiterlijk.
  • Ergonomische stuur met 125 mm val en 80 mm bereik.
  • Voldoende knieruimte tijdens sprints of bij het uit het zadel klimmen.
  • Volledige interne kabelgeleiding compatibel met Di2 en hydraulische slangen
  • Volledige interne kabelgeleiding compatibel met Di2- en hydraulische slangen en Di2-aansluitbox aan het stuuruiteinde.
  • Alle hardware is corrosiebestendig roestvrij





  • FACTOR ONE






FACTOR O2


Factor’s O2 is een verfijnde alleskunner, gebouwd voor snelheid en comfort tijdens lange dagen in het zadel. Van binnenuit opnieuw ontworpen met gebruikmaking van de revolutionaire productiemethoden van de O2 VAM, de tweede generatie van de O2 is sterker, lichter en zit boordevol toonaangevende technologie.

Van binnenuit opnieuw ontworpen

Door gebruik te maken van toonaangevende technologie die is geleerd tijdens het O2 VAM-project, is de tweede generatie O2 lichter, sterker en comfortabeler dan voorheen.

Een hogere druk dan normaal tijdens het productieproces verwijdert overtollige hars, waardoor O2-koolstof sterker, lichter en efficiënter wordt.

Vertrouwen, controle en comfort

Veelzijdigheid wordt bereikt door geometrie die specifiek is geoptimaliseerd voor consistente handling in alle maten. Het mechanische spoor aan de achterkant neemt toe en weerspiegelt het hogere zwaartepunt van grotere rijders.

Details

  • Bandenspeling tot 30 mm breed (gemeten).
  • Direct mount velgrem compatibel
  • Flat-mount schijfrem voor 140 en 160 mm rotoren


Asymmetrische onderbuis

Dit dient als de ruggengraat van het frame dat de balhoofdbuis met de trapas verbindt. De asymmetrische onderbuis van O2 biedt een perfecte balans tussen torsie- en verticale stijfheid en is grotendeels verantwoordelijk voor het zeer reactieve en levendige karakter van de fiets.

Krachtige aandrijflijn

De kern van de Power Drivetrain is de asymmetrische trapas, waarvan het ontwerp een soepele maar stijve overgang tussen de asymmetrische onderbuis en de hoge liggende achtervorken mogelijk maakt. De continue constructie van de onderbuis naar de liggende achtervork van het O2-frame biedt een ongeëvenaarde stijfheid voor minimaal energieverlies en maximale acceleratie.

Svelte vork

Talloze lay-ups en eindeloze uren besteed aan het perfectioneren van het ontwerp, elk element van de Svelte Fork van O2 richt zich op het uiteindelijke doel van meer controle, stijfheid en comfort. Nauwkeurig en licht, de Svelte Fork gebruikt een taps toelopende stuurbuis voor meer stuurprecisie en aerodynamische winst.

Gestroomlijnde interne kabelgeleiding

De interne routing voor de O2-serie is geschikt voor zowel elektronisch als mechanisch schakelen, terwijl het mechanisch vriendelijk en lichtgewicht blijft.





Hieronder vind je de adviesprijzen van FACTOR. Wanneer je interesse hebt in een FACTOR en je wil graag een persoonlijke prijs offerte? Klik dan hier.





Een FACTOR Bike kopen bij Bike Center Uden geeft je het volgende:

  • Deskundig en persoonlijk advies
  • Persoonlijke offerte op maat
  • Inmeten met het Cyclefit meetsysteem
  • Levering en controle
  • altijd inclusief bidonhouders